lördag 2 januari 2010

År 2010

Hur kommer detta år te sig?

Jag tänkte börja året med att formulera funderingar och strategier. 2009 var extremt. Hoppas inte 2010 blir lika, för efter extremt positivt kan bara komma extremt negativt.

Utveckling: Jag siktar på ca 15% för helår 2010. Börsen kommer periodvis ligga mer än 20% plus, och periodvis minst 20% minus.

Utdelning: Jag ska utöka högavkastande del av portföljen och nå ca 5% dA

Inriktning: Efter att ha siktat in mig totalt på energi, olja och råvaror är det dags att bredda. Vill öka i Sverige. Azt, HM och Inve är huvudinriktning. Dock tror jag året ska börja med Enerplus för att få upp dA. Jag skulle gärna börja avveckla mina fonder och även mina råvarusatsningar. Guld och silver känns lite .. icke-produktivt just nu. 

Inga kommentarer: